Mc Oslo tar opp kampen med nettgigantene

Home » Nyheter » Pressemelding » Mc Oslo tar opp kampen med nettgigantene

MC Oslo tar opp kampen med de store nettgigantene

Pressemelding:

MC Oslo lanserer ny nettbutikk for å møte den økende konkurransen fra utlandet. Samtidig lanserer selskapet ny logo og fargeprofil.

MC Oslo er en av Norges største forhandlere av motorsykler og MC-utstyr. Selskapet har butikk, verksted og lager på Furuset i Oslo. MC Oslo fikk nye eiere for et par år siden. Etter det har selskapet gjort en rekke investeringer for å stå godt rustet for fremtidens kundekrav. I den forbindelse lanserer selskapet nå ny nettbutikk. Målet er å ta opp kampen med de internasjonale aktørene.

– Vi ønsker å tilby markedets beste kjøpsopplevelser, enten kunden handler på nett eller i butikk. Det har derfor vært høyt prioritert å få på plass en ny og avansert nettbutikk, forteller Kim Harald Jøranli, daglig leder hos MC Oslo.

I den nye nettbutikken kan man foreløpig velge blant 4000 produkter, men også bestille kurs og verksted-tjenester. I løpet av året vil vi øke sortimentet ytterligere og gjøre en rekke andre forbedringer. Målet er å stå sterkt i konkurransen med de internasjonale aktørene.

– Vi jobber i et konkurranseutsatt marked med økende konkurranse på tvers av landegrensene. Vi ønsker å befeste vår posisjon som Norges ledende forhandler av motorsykler og tilhørende utstyr, og tror vi med vår nye nettbutikk i kombinasjon med vår store butikk i Oslo, er på rett vei, sier Jøranli. Han påpeker samtidig at markedsføringsbudsjettet for inneværende år også er økt «markant».

I forbindelse med lanseringen av ny nettbutikk, har MC Oslo også lansert ny logo og fargeprofil. – MC Oslo har bygd seg opp et godt omdømme gjennom mange år, men nå var det på tide å oppdatere det visuelle uttrykket vårt. Med ny profil i kombinasjon med ny nettbutikk ønsker vi å begeistre MC- interesserte kvinner og menn i alle aldre, uansett hvor i landet de bor, forklarer Kim Harald Jøranli.

MC Oslo har så langt malt butikken på Furuset i Oslo og vil i tiden frem mot sesongstart bytte både skilt, ansattbekledning og gjøre en rekke andre visuelle oppgraderinger.